dijous, 18 de febrer del 2016

Activitat del cub grec

Avui hem fet una activitat molt interessant ja que al mateix moment treballam continguts de matemàtiques (cossos geomètrics) amb plàstica...i fins i tot dibuix tècnic! Els alumnes havien de construir un cub. Però construir-lo és el darrer pas ja que abans s'ha de dissenyar. 

Primer ho han fet en una fulla quadriculada, amb els costats que mesuren quinze quadrícules. Alguns ho han captat molt ràpidament i de seguida ho han sabut fer. Altres han tingut més problemes ja que no sabien per on començar i no s'adonaven que era molt important que la figura estigués centrada al full, ja que d'ample havia de mesurar 45 quadrícules (tres quadrats), mentre que de llarg 60 (quatre quadrats).

Una vegada el tenien fet, la cosa és complicava més, ja que l'havien de fer en una cartolina i, per tant, no tenien l'ajuda de les quadrícules. Han mesurat els costats del cub i cada costat havia de mesurar sis centímetres.

Finalment, el darrer pas és relacionar el cub amb Grècia i el que han fet és pintar cada costat d'un color diferent i en cada costat escrivien sobre algun dels temes que hem tractat sobre Grècia. Després només falta retallar i doblegar totes les cares, per després aferrar-les.

Amb aquesta fascinant idea d'Enrique, el tutor de 4t-A, els alumnes en una sola activitat han fet matemàtiques, plàstica i ciències.

Aquí teniu alguns dels moments de la classe d'avui amb un vídeo mentre els alumnes treballaven. Tal i com podeu veure al vídeo, aquest tipus de sessions són pràctiques i és molt important que els alumnes treballin a la seva manera, cadascú amb el seu ritme i sobretot amb autonomia.










Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Tots els comentaris que es realitzin no seran publicats al moment. Per seguretat, abans seran revisats per a la seva aprovació.

Todos los comentarios que se realicen no serán publicados al instante. Por seguridad, antes serán revisados para su aprobación.